دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه / میز خدمت / تهیه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

تهیه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

عنوان خدمت: تهیه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

شناسه: 10000600216

نوع خدمت: فناوری

شرح خدمت:

مالیات بر ارزش افزوده، تفاوت بین ارزش کالاها و خدمات عرضه شده با ارزش کالاها وخدمات خریداری یا تحصیل شده در یک دوره معین می‌باشد. بنابراین در پایان هر فصل اظهار نامه ها باید تنظیم و ما به التفاوت ارزش افزوده خرید و فروش کالا باید به حساب وزارت اقتصاد و دارایی پرداخت گردد. آخرین مدت ارائه این اظهارنامه 15 روز بعد از پایان هر فصل می‌باشد. شرکت های فناور عضو مرکز رشد می‌توانند از خدمات تهیه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده که در شبکه خدماتی مرکز رشد توسط شرکت‌های همکار مرکز رشد ارایه می‌شود با تعرفه مصوب بهره‌مند شوند.

 

مدارک لازم برای انجام خدمت:

1.       فرم تکمیل شده درخواست

2.       صورت ریزگردش حساب فروش فصل منطبق با دفاتر

3.       صورت ریزگردش حسابهای خرید مواد و کالا، داراییهای ثابت مشهود و هزینه های مشمول مالیات ارزش افزوده منطبق با دفاتر

4.       صورت ریزگردش حساب واردات مواد وکالا و خدمات مشمول و معاف ارزش افزوده

5.      صورت ریزگردش حساب صادرات کالا و خدمات منطبق با دفاتر

6.       صورت ریزگردش سایرحسابهای دریافتنی (مالیات بر ارزش افزوده بدهکار) منطبق با دفاتر

7.      صورت ریزگردش حسابهای پرداختنی (مالیات بر ارزش افزوده بستانکار) منطبق با دفاتر

8.       تهیه ترازآزمایشی فصلی- منطبق با دفتر روزنامه و کل

9.       تهیه مانده طلب ارزش افزوده فصول قبل جهت درج در اظهارنامه در صورت بستانکاری

10.     تهیه اظهارنامه پیش نویس

11.     تصویر فاکتورهای خریدهای انجام شده به انضمام گواهی ثبت ارزش افزوده شرکت های تامین کننده مواد وکالا وخدمات

12.     کد کاربری و رمز ورود به سامانه اینترنتی ارسال اظهارنامه ارزش افزوده

 

مراحل گردش کار:

1.      ارسال فرم تکمیل شده به ایمیل واحد شرکت ها به نشانی startup@kums.ac.ir

2.      معرفی شرکت متقاضی به شرکت همکار

3.      تحویل و تکمیل مدارک فوق الذکر به شرکت همکار

4.      انجام فرآیند کار توسط نماینده شرکت همکار از طریق سازمان امور مالیاتی

5.      اطلاع به متقاضی و واحد شرکت ها

نظرسنجی




پس از مطالعه طرح کسب و کار توسط داور،  فرم داوری تکمیل شده را به واحد شرکتها مرجوع نموده و کارشناس واحد شرکتها نظرات داور را برای فناور بصورت ایمیل و یا واتس آپ انتقال میدهد.

معمولاً چهارشنبه های آخر هر ماه و یا  برحسب اضطرار ماهی دوبار شورا تشکیل می‌شود.

اساسنامه، صورت جلسه هیات مدیره،صورت جلسه موسسین، آگهی ثبتی، آگهی آخرین تغییرات، آگهی  روزنامه رسمی

هر واحد اداری  دارای خط تلفن ثابت، سیستم و میز اداری می باشد متراژ فضاها بصورت  فضای 5 و 10 متری  و فضای کارگاهی  می باشد.

در صورت داشتن فضای اداری خالی طبق درخواست کتبی فناور مبنی براستقرار در مرکز رشد در زمان انعقاد قرارداد استقرار فضای اداری تنظیم می‌گردد.

میزان اجاره بها به ازای هر متر مربع ده هزار تومان می باشد که بر اساس مصوبه شورای فناوری بصورت سالیانه تعیین می‌شود. نحوه پرداخت اجاره بها هر دو ماه می باشد.

تسهیلات خرد توسط واحد مالی دانشگاه علوم پزشکی و به مبلغ 8 میلیون تومان می باشد .

تسهیلات کلان سقف ندارد و با توجه نظر شورای فناوری و براساس طرح توجیهی ارایه شده مشخص می شود.

تسهیلات کلان از طریق موسسات عامل مانند صندوقهای پژوهش و فناوری طرف قرارداد دانشگاه و یا بانک پرداخت می‌گردد.

جهت تسهیلات کلان پس از تایید شورای فناوری حداکثر دو ماه و حداکثر تا %70 مبلغ تسهیلات

 جهت تسهیلات خرد پس از تایید شورای فناوری حداکثر یک ماه

میزان اقساط بازپرداختی تسهیلات کلان  در شورای فناوری دانشگاه تعیین می‌شود و معمولا پنج ساله با یکسال تنفس  می‌باشد.

باز پرداخت تسهیلات خرد با تایید شورای فناوری  پس از پایان دوره رشد و یا خروج از مرکز

ارایه اظهار نامه، فاکتور فروش و شفافیت مالی، اقدام جهت دانش بنیان شدن ، پرداخت رویالتی

کارشناس مربوطه:

تلفن تماس:38254144-083   /   38241696-083