اخبار

کارگاه دو روزه آموزش پیشرفته مالکیت فکری توسط مرکز رشد و با همکاری کانون پتنت ایران برگزار گردید.

کارگاه دو روزه آموزش پیشرفته مالکیت فکری توسط مرکز رشد و با همکاری کانون پتنت ایران برگزار گردید.
یکی از زیرساخت‌هایی لازم ضمانت کننده موفقیت فعالیت‌های فناوری پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان توجه به «مفاهیم و حقوق مالکیت فکری» است. پژوهشگران و شرکت‌ها با بهره‌گیری از نظام حقوقی مالکیت فکری، قادر خواهند بود تا چتر حقوقی کارآمدی برای فرایند خلق ایده تا صادرات فناوری و تجاری‌سازی خودشان فراهم آورند. با توجه به اینکه غالب داشته‌های پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان از جنس دارایی‌های فکری است، لذا «مدیریت و حفاظت حقوقی از دارایی‌های فکری» امری اجتناب‎ناپذیر خواهد بود. از سوی دیگر، برای وارد شدن به عرصه اقتصاد جهانی باید با ادبیات خاص دنیای تجارت که یکی از مباحث کلیدی آن «Intellectual Property Law» یا همان حقوق مالکیت فکری است، آشنا شد.

لذا مرکز رشد و فناوری دانشگاه با همکاری کانون پتنت ایران اقدام به برگزاری کارگاه دو روزه آموزش پیشرفته مالکیت فکری را در سطح اعضای هیئت علمی، دانشجویان و سایر گروه های فعال در حوزه اختراعات در تاریخ 2-1 آبان ماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (سالن بوستان) برگزار نمود. طراحی این برنامه بصورت یک کارگاه دو روزه صورت گرفته بود. افتتاحیه مراسم با حضور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، ضمن خوش آمدگویی به حضار بر اهمیت مالکیت فکری و مسائل و چالش های پیش رو تاکید گردید. در روز اول مباحث بنیادین مالکیت فکری، دسته‌بندی‌‌های مختلف مالکیت فکری و سازمان‌های ثبت و محافظت کننده مالکیت فکری مطرح گردید. روز دوم کارگاه بر آموزش عملی جستجوی اختراع، مزیت موتورهای جستجوی مختلف و چگونگی تکمیل فرم‌های ثبت اختراعات متمرکز بود.

در پایان مراسم آزمون پایان دوره کارگاه برگزار گردید که نام برگزیدگان جهت صدور گواهی گذراندن کارگاه اعلام خواهد شد. همچنین طی نظرسنجی صورت گرفته، رضایت مندی کلی شرکت کنندگان از کیفیت برگزاری این دوره آموزشی نزدیک به 98% اعلام گردید. جزییات نظر سنجی صورت گرفته در نمودار پایین آورده شده است. به علاوه در نظر سنجی صورت گرفته در رابطه با عملکرد مدرس کارگاه سرکار خانم مهندس امین‌لو، بیش از 99% رضایتمندی نسبت به مولفه های مختلف کیفیت تدریس ایشان ابراز گردید.

445

 

تصاویر مربوط به استقبال گسترده اساتید و دانشجویان:


7
6
5
4
3
2
1

 

دانلود

فایل های آموزشی ارائه شده در کارگاه

۷ آبان ۱۳۹۷ ۱۱:۳۰