اخبار

گزارش مدرسه تابستانی تجاری سازی فناوری شهریور 98

گزارش مدرسه تابستانی تجاری سازی فناوری شهریور 98
دوره ی پنج روزه مدرسه تابستانی تجاری‌سازی فناوری مورخ 9 الی 13 شهریور ماه در محل کتابخانه ی مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد. طراحی صورت گرفته جهت برگزاری این دوره بر مبنای آموزش الزامات راه اندازی یک کسب و کار جدید بر مبنای یک فناوری توسعه یافته بود. مباحث شامل آموزش مفاهیم کارآفرینی، قوانین اداری، حمایت های لازم، قوانین نظارتی، بازارهای مختلف و چگونگی نفوذ در بازارها و همچنین انجام فعالیت های عملیاتی در محیط‌های بازسازی شده کسب و کار بوده است. آموزش‌ها از ساعت 8:30 در هر روز شروع شده و تا بعد از ساعت 17:30 ادامه داشت. علی رغم ساعات زیاد تدریس، استقبال و حضور شرکت کنندگان بسیار مناسب بوده و نزدیک به 90% شرکت کنندگان در تمامی طول دوره حضور داشتند.

صبح روز اول

کارگاه راه اندازی کسب و کار جدید با خطر کم توسط آقای دکتر ورمیرا به مدت چهار ساعت تدریس شد. در این کارگاه الزاماتی که باید توسط فناوران رعایت شود و موانعی که باید در مسیر توسعه بازار مورد توجه قرار دهند آموزش داده شد. میزان رضایتمندی از این کارگاه 96% اعلام شد.

عصر روز اول

کارگاه آموزش بوم کسب و کار به همراه بازی های آموزشی توسط آقای مهندس رازیانی برگزار گردید. در این جلسه ریسک پذیری و فنون مذاکره در حین فعالیت گروهی آموزش داده شد. میزان رضایت اعلام شده از این کارگاه 90% بوده است.

صبح روز دوم

کارگاه فرآیند های مدیریتی کسب و کار مطابق با قوانین کشوری در سه حیطه ی مباحث حقوقی، مباحث مالی و شرکت های دانش بنیان به مدت چهار ساعت برگزار شد. در این بخش ابتدا سرکار خانم حسینی به ارائه ی مباحث حقوقی، انواع شرکت‌ها و چگونگی ثبت شرکت پرداختند. میزان رضایت اعلام شده از این کارگاه 78 درصد بود. 

در قسمت بعد آقای دکتر ایوانی قوانین مالی مدیریت شرکت‌ها و فرم های حسابداری مربوط به مدیریت شرکت‌ها را توضیح دادند. همچنین به بیان اهمیت نرم افزار های حسابداری در راستای بهبود مدیریت پرداختند. میزان رضایت از این کارگاه 78 درصد اعلام شده و بسیاری از شرکت کنندگان درخواست تمدید کارگاه را با فرصت زمانی بیشتری داشتند..

در ادامه، کارگاه آشنایی با فرآیند شرکت های دانش بنیان توسط آقای مهندس شهبازیان برگزار شد. در این کارگاه شرایط و ضوابط محصول دانش بنیان و نحوه ی ممیزی شرکت های دانش بنیان تشریح شد. همچنین مزایای در نظر گرفته شده جهت این شرکت‌ها توضیح داده شد. میزان رضایت شرکت کنندگان از این کارگاه 79 درصد بود. 

 عصر روز دوم

مبحث مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی توسط آقای دکتر کرمی متین تدریس شد. در این کارگاه شیوه ارتباط موثر و انگیزشی با کارکنان و راه های افزایش بهره وری در فعالیت شرکت‌ها آموزش داده شد. استقبال از این مبحث بسیار بالا و میزان رضایتمندی از این کارگاه 100درصد بود. 

صبح روز سوم

در این بخش قوانین نظارتی و مجوزهای لازم جهت تولید در حوزه ی سلامت در سه حوزه ی تجهیزات پزشکی، دارو و غذا و محصولات آرایشی بهداشتی آموزش داده شد.

ابتدا قوانین نظارتی در حوزه ی تجهیزات پزشکی توسط آقای دکتر شیرزادیان به عنوان رییس اداره تجهیزات پزشکی استان تدریس شد. ایشان قوانین و مقررات تولید، برچسب زنی، فروش و نحوه ی اخذ نمایندگی تجهیزات پزشکی از شرکت های بین المللی را مطرح کردند. میزان رضایتمندی این کارگاه 83 درصد بود.

سپس قوانین نظارتی و مجوزهای تولید دارو توسط آقای دکتر دادگر تدریس شد. در این کارگاه قوانین مربوط به اخذ مجوز و تولید دارو و مواد موثره ی دارویی در این کارگاه آموزش داده شد. شرایط مورد نیاز جهت ساختمان و خط تولید دارو نیز تشریح شد. میزان رضایتمندی از این کارگاه 86 درصد بود.

پس از آن کارگاه قوانین نظارتی و تولید در حوزه ی مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی توسط خانم مهندس لاله مظفری، کارشناس مسئول آموزش معاونت غذا و دارو تدریس شد. در این کارگاه مجوزهای لازم جهت راه اندازی کارگاه های تولید مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی تدریس شد. همچنین تکنیک‌های تشخیص اصالت تاییدیه سلامت مواد غذایی مطرح شد. میزان رضایتمندی از این کارگاه 93 درصد بود.

عصر روز سوم

کارگاه مبانی مدیریت زنجیره تامین توسط آقای دکتر جمشیدی به مدت چهار ساعت برگزار شد. در این کارگاه مدیریت زنجیره تامین ،مدیریت تولید و تولید بدون کارخانه در این کارگاه ارائه شد. شرایط تولید با کمترین هزینه و با کمترین زمان آموزش داده شد. میزان رضایت مندی از این مباحث 100 درصد بود. 

 صبح روز چهارم

کارگاه بازاریابی و برندینگ توسط آقای دکتر محمدی فر تدریس شد. در این کارگاه توضیحاتی در خصوص شناخت بازار،تبلیغات موثر و برندینگ ارائه شد. تاثیر برند مناسب بر فروش محصول تشریح شد و همچنین اقدامات اولیه جهت شناساندن محصول جدید به بازار آموزش داده شد. رضایتمندی این کارگاه 100 درصد بود. 

عصر روز چهارم

کارگاه تجارت الکترونیک با تدریس آقای دکتر جمشیدی به مدت دو ساعت برگزار شد. در این کارگاه نحوه ی تجارت و کسب و کار الکترونیک و کسب درآمد از طریق تبلیغات آنلاین تشریح شد. میزان رضایتمندی این کارگاه 100 درصد بود.

سپس کارگاه استاندارد های بین المللی با تدریس آقای دکتر آزادی برگزار شد. در این کارگاه به مدت دو ساعت شرکت کنندگان با نحوه‌ی اخذ و ممیزی گواهینامه های بین المللی مناسب با محصولات مختلف آشنا شدند. میزان رضایتمندی از این کارگاه 100 درصد بود. 

صبح روز پنجم

در پایان رویداد بازینو با منتورینگ آقای علی قاسمی، آقای پرهام رازیانی و خانم شیوا امینی برگزار شد. شرکت کنندگان حین انجام بازی های آموزشی گروهی در محیط شبیه سازی شده‌ی کسب و کار قرار گرفتند و به صورت عملی فنون مذاکره و استراتژی های خرید و فروش را تجربه کردند. میزان رضایتمندی از این بخش 100 درصد بود.  

بازخورد کلی

شرکت کنندگان بصورت کلی از این دوره رضایت داشتند  و رضایتمندی کلی 94 درصد اعلام شد. شرکت کنندگان بر هدفمند بودن مطالب کارگاه و نیاز به این مطالب تاکید داشتند و درخواست تکرار دوره را در فواصل زمانی آتی ارائه دادند.

 

 

تصاویر مربوط به کارگاه

 


12
11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

۳۰ شهریور ۱۳۹۸ ۱۰:۱۹