اخبار

توسعه فناوری و کارآفرینی در حوزه گیاهان دارویی بررسی شد

توسعه فناوری و کارآفرینی در حوزه گیاهان دارویی بررسی شد
در نشست کارگروه توسعه فناوری و کارآفرینی ستاد توسعه فناوری و گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طرح‌های ارائه شده برای حمایت ارزیابی گردید.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی ابراهیمی دبیر کارگروه توسعه فناوری و کارآفرینی ستاد توسعه فناوری و گیاهان دارویی معاونت علمی در این نشست بیان کرد: هر کدام از استان‌های کشور ما مثل استان خراسان که از نظر زرشک، عناب و زعفران مثال‌زدنی است، از نظر گیاهی مزیتی دارند که باید روی مزیت سنجی آنها کار کرد.

 وی همچنین گفت: در این نشست طرح‌هایی که به این ستاد برای حمایت ارائه شده‌اند می‌پردازیم. این طرح‌ها داوری و کارشناسی می‌شوند و در پایان طرح‌های مورد قبول اعضا کارگروه مورد حمایت ستاد توسعه فناوری و گیاهان دارویی معاونت علمی قرار می‌گیرند.

 ابراهیمی تاکید کرد: بخش تحقیقاتی پروژه‌ها از جمله اهداف حمایتی ستاد نیست. در نظر داریم تا از پروژه‌هایی حمایت کنیم که تحقیقات آنها صورت گرفته و قابل تجاری شدن هستند.

 در این نشست طرح‌هایی از استان‏های مختلف کشور چون خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، کرمانشاه و اردبیل در گروه‏های دارویی، ژنتیک و اصلاح نباتات و کشاورزی همچون تولید داروی جدید گیاهی برای درمان کم خونی (علی شفقت)، پماد سوختگی هواچوبه (شرکت طب گیاه امیر)، تدوین استانداردهای اجزای مختلف گل زعفران (پژوهشکده زعفران دانشگاه تربت حیدریه)، تکمیل پایلوت گیاهان دارویی شهرکرد (مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری) و دیگر طرح‌ها مورد بررسی و نظر قرار گرفتند.

 بی بی مهشید حائری زاده (متخصص داروسازی)، جواد هادیان (متخصص ژنتیک و اصلاح)، صمد نژاد ابراهیمی (متخصص فیتوشیمی)، حسین خصاف مفرد (متخصص مطالعات بازار، امکان‌سنجی اقتصادی و مدیریت استراتژیک)، مجید ترابی گودرزی (متخصص داروهای مورد مصرف در  دامپزشکی) و طاهره حسن لو (متخصص فیزیولوژی گیاهی) اعضای کارگروه توسعه فناوری و کارآفرینی ستاد توسعه فناوری و گیاهان دارویی معاونت علمی حاضر در این نشست بودند.

۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ۰۸:۴۰