اخبار

کارگروه تسهیل و ساماندهی روند ورود طرح های دانش بنیان به صندوق نوآوری و شکوفایی

کارگروه تسهیل و ساماندهی روند ورود طرح های دانش بنیان به صندوق نوآوری و شکوفایی
صندوق نوآوری و شکوفایی با دعوت از شرکتهای دانش بنیان تایید شده (تولیدی، صنعتی و نوپا) از سوی کارگروه تشخیص و ارزیابی صلاحیت شرکتها و محصولات دانش بنیان جهت معرفی سوابق و ارائه طرحهای پیشنهادی خود و آشنایی با انواع تسهیلات و خدمات صندوق جلسات میز پذیرش را برگزار می نماید.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، میز پذیرش به کارگروهی اطلاق می شود که در آن مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی به همراه کارشناسان ذیربط، طرحهای ورودی را به صورت مجمل از منظر صنعتی، مالی، اقتصادی و دانشی مورد ارزیابی اولیه قرار می دهند و شرکتهای دانش بنیان را طی جلساتی با عنوان"جلسات میز پذیرش" جهت برداشتن گام های صحیح در خصوص انتخاب تسهیلات مناسب با ساختار و توان شرکت راهنمایی می کنند.

همچنین مسئولان صندوق در جلسات پذیرش، شرکتهای دانش بنیان را جهت برداشتن گام های صحیح در خصوص انتخاب تسهیلات مناسب با ساختار و توان شرکت راهنمایی می کنند.

یادآور می شود  با توجه به حضور تعداد زیاد شرکتهای دانش بنیان در شهرستانهای مختلف و برای تسهیل در ارتباطات و تعاملات شرکتهای دانش بنیان مستقر در شهرستانها با صندوق نوآوری و شکوفایی و استفاده از فرصت ها و ظرفیتهای قانونی پیش بینی شده، اعضای میز پذیرش با حضور در شهرهای مختلف نسبت به برگزاری جلسات پذیرش در محل شرکتها اقدام می نماید.

همچنین با توجه به اینکه چشم انداز زمان بندی مراحل انجام کار برای طرفین شفاف سازی می­شود، برگزاری جلسات پذیرش منجر به کاهش اتلاف وقت شرکت ها می­گردد.

در پایان گفتنی است  از 313 مورد جلسات میز پذیرش، 259 مورد درخواست انواع تسهیلات به صندوق ارائه شده، همچنین 13 مورد فرصت سرمایه گذاری از میان شرکتهای مراجعه کننده، توسط این کارگروه شناسایی شده است.

فرآیند ارزیابی اولیه درخواست ها

معرفی شرکتهای دانش بنیان از جانب معاونت علمی← دریافت اطلاعات از شرکتها← هدایت شرکتها در میز پذیرش← ارجاع به معاونت مربوطه

۱۲ دی ۱۳۹۴ ۰۸:۵۷