اخبار

آزمایشگاه علوم شناختی دانش‌آموزی راه‌اندازی شد.

آزمایشگاه علوم شناختی دانش‌آموزی راه‌اندازی شد.
با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری، فاز نخست مسابقه علوم اعصاب شناختی، در مدرسه علامه حلی برگزار شد و آزمایشگاه علوم شناختی دانش آموزی در این مدرسه گشایش یافت.

به گزارش مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌ رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری، دومین دوره مسابقه علوم اعصاب شناختی دانش آموزی، با حضور 50 دانش‌آموز مقطع دبیرستان، جمعه 16مرداد ماه سال جاری، در مدرسه علامه حلی 1 تهران برگزار و آزماشگاه علوم شناختی دانش آموزی در این مدرسه راه اندازی شد.

رقابت هیجان‌انگیز دانشمندان آینده علوم شناختی

نخستین بخش از دومین دوره از مسابقات علوم اعصاب شناختی در بخش آزمایشی با رقابت میان دانش آموزان سال‌های اول و دوم دبیرستان‌های استان‌های کشور در دبیرستان علامه حلی 1 تهران برگزار شد.

نخستین فاز این مسابقه، که به صورت سالانه برگزار می‌شود، شاهد استقبال بسیار خوب شرکت‌ کنندگان بود و با شور و هیجان بالای شرکت کنندگانش در فضایی جذاب و رقابتی برگزار شد.

50 دانش آموز دختر و پسر از استان‌های تهران، اصفهان، مازندران و مشهد در قالب 14 تیم سه و چهار نفره در چهار کارگاه فیزیولوژی، سایکولوژی، الکترونیک و پردازش سیگنال در پروژه های آزمایشی علوم اعصاب شناختی در این مسابقه به رقابت پرداختند.

تشویق دانش‌آموزان رشته‌های ریاضی، فیزیک و علوم تجربی به آشنایی بیشتر با علوم میان رشته ای و تقویت دانش آنان از مهم‌ترین اهداف برپایی این دوره از مسابقات عنوان شده است.

فاز دوم این مسابقه با حضور کلیه تیم‌ها در شش ماه آینده برگزار خواهد شد.

گشایش آزمایشگاه علوم شناختی

در حاشیه این مسابقه با همت ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی، آزمایشگاه علوم اعصاب شناختی در دبیرستان علامه حلی 1 افتتاح شد. این آزمایشگاه ضمن آشناسازی و ارائه تجهیزات و امکانات آموزشی و آزمایشگاهی به دانش آموزان علاقمند، زمینه گسترش این حوزه میان‌ رشته‌ای از مقطع دانش ‌آموزی را فراهم می‌کند و زمینه‌ ساز فعالیت اثرگذار آنان را در این حوزه میان‌ رشته‌ای فراهم می‌کند 

این مسابقات سال آینده نیز به صورت آزمایشی بین تعداد محدودی از دبیرستان‌ های منتخب کشور برپا می‌شود و در صورت استقبال علاقه‌مندان طی سال‌های آتی، به صورت گسترده‌تری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،‌در کنار حمایت از محققین، پژوهشگران و طرح‌های فناورانه حوزه علوم نشاختی، ترویج و گسترش علوم شناختی در میان قشر عظیم دانش‌آموزی را در دستور کار خود قرار داده است.

۲۵ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۴۵