اخبار

معاون پژوهشی وزیر علوم: مجوز راه‌اندازی مراکز رشد به دانشگاه فنی و حرفه‌ای اعطا می‌شود

معاون پژوهشی وزیر علوم:  مجوز راه‌اندازی مراکز رشد به دانشگاه فنی و حرفه‌ای اعطا می‌شود
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای، آن را مثبت ارزیابی کرد و گفت: فضا برای به نمایش گذاشتن تمامی محصولات بسیار کم بود، بنابراین هم دولت و هم مجلس باید برای این گونه مراکز سرمایه گذاری کنند.

دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای گستردگی زیادی دارد، گفت: دانشگاه فنی وحرفه‌ای به کارآفرینی بسیار نزدیک است و با توجه به اینکه وزارت علوم بر توسعه مراکز رشد در دانشگاه‌ها تاکید دارد، برای راه‌اندازی مراکز رشد در دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز قطعا مجوز می‌دهیم.

احمدی خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به این دلیل که این نمایشگاه در محل نمایشگاه مجلس شورای اسلامی برگزار شد و اینجا نیز فضا بسیار کم است، نتوانست همه دستاوردها و محصولات خود را به نمایش بگذارد؛ اما در همین حد نیز بسیار ارزشمند بود و می‌تواند تصویری از فضای فنی‌وحرفه ای را در کل کشور برای نمایندگان به نمایش بگذارد.

وی افزود: به نظر من این نمایشگاه قدم بسیار مثبتی است و امیدواریم این مرکز علمی بتواند در بحث نرم‌افزاری نیز در فضای مجازی و در سامانه خود فعال باشد تا افراد بتوانند وارد سیستم بشوند و بسیاری از کارهایی که نمی‌توان در این گونه نمایشگاه‌ها و فضاها عرضه شود را ببینند.

احمدی گفت: انتظار داریم که هم دولت و هم مجلس برای این گونه مراکز سرمایه گذاری کنند تا دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای هرچه بهتر و مفیدتر در سطح آموزش عالی ارتقاء پیدا کند.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال، فضای کار و فعالیت، برای دانشجویانی که می‌خواهند وارد بازار کار شوند موثر است، تصریح کرد: هدف این است که مراکز رشد با بستر و حمایت دولت راه‌اندازی شوند و سپس به صورت خصوصی ادامه حیات دهند.

۹ خرداد ۱۳۹۴ ۰۸:۳۹