اخبار

معاون مدیر کل یونسکو در دیدار با وزیر علوم: پیشرفت و نوآوری‌های علمی ایران قابل تحسین است

معاون مدیر کل یونسکو در دیدار با وزیر علوم:  پیشرفت و نوآوری‌های علمی ایران قابل تحسین است
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با دکتر فلاویا اشلگل، معاون مدیرکل یونسکو در بخش علوم طبیعی گزارشی از پیشرفت های علمی و فناوری ایران ارائه کرد .

دکتر محمد فرهادی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه های ایران و پیشرفت های علمی و فناوری و نوآورانه صورت گرفته در مراکز علمی و تحقیقاتی ایران ، به چالش های کشور در زمینه تغییرات آب و هوایی ، ریزگردها ، بحران آب و سالمند شدن جمعیت اشاره کرد و گفت: با ارتقای سطح بهداشت جامعه و بالا رفتن امید زندگی ، پرداختن به طب سالمندی نیز به یکی از ضرورت های کشور تبدیل شده است.

فلاویا اشلگل نیز در این دیدار با اشاره به این که از زمان پذیرش مسؤولیت خود ، ایران اولین کشوری است که از آن بازدید می کند ، گفت: تنوع فعالیت های علمی ایران که از علوم کاربردی تا علوم پایه را پوشش می دهد ، بسیار قابل توجه است.

وی ضمن اشاره به نهادینه شدن فرهنگ نوآوری در ایران گفت : همکاری های ایران و یونسکو همواره سودمند بوده و ما علاقه مند به بررسی چالش‌ها و یافتن راهکارهایی برای تحکیم و تقویت همکاری‌ها هستیم .

اشلگل افزود: ما همیشه ایران را در زمینه پیشرفت‌های پزشکی، دارو و تکنولوژی‌ها و نوآوری ها تحسین کرده‌ایم و معتقدیم که ایران مثال زنده‌ای از ترکیب سنت و نوآوری است.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۲۱:۳۳