اخبار

برگزاری دومین استارتاپ‌تریگر در دانشگاه صنعتی شریف

برگزاری دومین استارتاپ‌تریگر در دانشگاه صنعتی شریف
دومین رویداد آموزشی رقابتی استارتاپ‌تریگر از روز یکشنبه 27 اردیبهشت‌ ماه با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در دانشگاه صنعتی شریف آغاز شد که به مدت شش روز ادامه خواهد داشت.

نخستین دوره رویداد استارتاپ‌تریگر در هفته اول اسفند ماه سال گذشته در این دانشگاه برگزار شد که در آن، 50 نفر از دانشجویان، فضای متفاوتی از آموزش و هیجان را تجربه کردند و در قالب 12 تیم برای خلق کسب و کار خود با یکدیگر به رقابت پرداختند. دور دوم این رویداد نیز از روز گذشته در این دانشگاه آغاز شده است.

مجید دهبیدی‌پور، دبیر دومین رویداد استارتاپ‌تریگر دانشگاه صنعتی شریف، ظرفیت در نظر گرفته شده برای شرکت‌کنندگان در دومین رویداد استارتاپ‌تریگر را 50 نفر اعلام کرد و گفت: 40 نفر از دانشجویان صنعتی شریف و 10 نفر از دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها مجموع شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها هستند.

وی اظهار کرد: این رویداد با همکاری مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شده است که در ابتدای فرآیند برگزاری آن، شرکت‌کنندگان به صورت فردی پذیرش شدند. آنان باید بتوانند در مدت شش روز یک تیم تشکیل داده و در جریان حضور در کلاس‌های آموزشی، ایده خود را به یک استارتاپ خوب (مدل کسب و کار ساده) تبدیل کنند.

مدیر مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف، تصریح کرد: در واقع شرکت‌کنندگان در رویداد استارتاپ‌تریگر در طول این برنامه، آموزش‌های مرتبط با ایجاد کسب و کار، نحوه ایجاد کسب و کار مطمئن، قوانین کسب و کار و نحوه ارائه مطالب ومعرفی ایده خود را آموزش می‌بینند.

وی بیان کرد: آنان می‌توانند یا هم تیمی‌های توانمندی برای خود پیدا کرده یا به تیم‌هایی با ایده‌های جذاب، ملحق شوند. همچنین در دو روز پایانی این رویداد، یک هکتان برگزار می‌شود که در جریان آن به تیم‌ها امکان استقرار و مشاوره لازم برای طرح یک مدل کسب و کار ساده و همچنین تهیه نمونه اولیه داده می‌شود.

به گفته وی، هیچ محدودیتی در انتخاب موضوع ایده‌ها وجود ندارد اما بیشتر ایده‌های کسب و کار در زمینه‌های فنی و مهندسی تعریف و ارائه می‌شود.

دهبیدی‌پور خاطرنشان کرد: در روز پایانی این رویداد، هر تیم به مدت پنج دقیقه فرصت دارد تا ایده نهایی خود را در حضور هیات داوران تشریح و از آن دفاع کند و در این دوره، هیات داوران در پایان رقابت‌ها به تیم‌های اول تا سوم جوائزی اهدا می‌کند. همچنین تیم‌های برتر استارتاپ‌تریگر مجوز استقرار در شتاب‌دهنده ایده‌های خلاقانه دانشگاه صنعتی شریف را پیدا می‌کنند.

وی در این‌باره ادامه داد: روز جمعه به میزبانی سالن تربیت بدنی دانشگاه شریف، از ساعت 17 تا 13 زمان رقابت ایده‌هاست که در قالب تیم‌های 12 یا 10 نفره با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

دهبیدی‌پور با اشاره به این‌ که در طی این رقابت هر تیم پنج دقیقه زمان برای ارائه ایده خود و دو دقیقه فرصت برای پرسش و پاسخ دارد، افزود: این رقابت باعث می‌شود تا شرکت‌کنندگان، طرز ارائه خوب را یاد بگیرند.

روزهای 30 و 31 اریبهشت‌ ماه نشست صمیمی، کارگاه چهارم، تفکر طراحی، تیم سازی، ملاقات سریع چهار، ثبت لیست تیم‌ها، استقرار، مشاوره و تهیه نمونه اولیه محصول اجرا می‌شود و در روز نهایی این استارتاپ‌تریگر نیز آماده‌سازی ارائه، ارائه و داوری و اهدای جوایز برگزار خواهد شد.

شتاب‌دهنده ایده‌های خلاقانه دانشگاه صنعتی شریف حدود یک سال است که در زمینه شتاب‌دهی به استارتاپ‌های شریف فعالیت می‌کند و تیم‌های نواک و ترب که چند روز پیش در یازدهیمن جشنواره شیخ بهایی موفق شدند جواز حضور در 2015 sluch (رویداد بین‌المللی فناوری کشور فنلاند) را کسب کنند، از خروجی‌های موفق این شتاب‌دهنده در دانشگاه به شمار می‌آید.

دومین رویداد آموزشی رقابتی استارتاپ‌تریگر با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از 27 اردیبهشت ماه آغاز و تا 2 خرداد ماه در دانشگاه صنعتی شریف برپا خواهد بود.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۲۱:۲۸