اخبار

تلاش آذربایجان‌شرقی برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان

تلاش آذربایجان‌شرقی برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان
بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی، در نیمه دوم سال گذشته، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اقدام به برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی با محوریت فرهنگی - پژوهشی کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در راستای سفرهای استانی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری طی سال گذشته که با هدف توانمندسازی نخبگان و ایجاد راهکارهایی برای پیوستن به حرکت ایجادشده در کشور برای عرصه اقتصاد دانش بنیان صورت گرفت، بنیاد نخبگان استان آذربایجان شرقی، در شش ماهه دوم سال 93، کارگاه‌های متعددی را در راستای هدایت و توانمندسازی استعدادهای برتر، مخترعان و دانشجویان، زمینه سازی تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان با در نظر گرفتن رویکرد تازه خود مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های استان کرده است.
ازجمله این کارگاه‌ها کارگاه آموزشی «مدل کسب‌وکار» است که 19 آذر 93 همزمان با استارتاپ ویکند تبریز برای 100 شرکت‌کننده این رویداد اجرایی شد. همچنین کارگاه آموزشی «مدیریت خلاقیت و نوآوری»، ویژه مربیان استارتاپ برای 24 شرکت‌کننده دوم و نهم آذر 93 برگزار شد.
کارگاه دیگری که بنیاد نخبگان استان آذربایجان شرقی در تاریخ‌های 16 و 19 بهمن 93 برگزار کرد، «روش‌های ارائه کسب‌وکار»، ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان برگزیده شرکت‌کننده در سطح ملی پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل بود.
«آشنایی با مفاهمی مدیریت انرژی» نام کارگاهی است که پنجم اسفند 93، هم‌زمان با جشنواره اختراعات و ابتکارات تبریز برای 95 نفر شرکت‌کننده اجرا شد. این کارگاه با نشست تخصصی «انرژی، اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی» همراه بود.
بنیاد نخبگان استان آذربایجان شرقی همچنین برگزاری کارگاه آموزشی «نحوه تأسیس و مزایای شرکت‌های دانش‌بنیان» را حمایت کرده است. این کارگاه 18 اسفند 93 برای 141 شرکت‌کننده در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد. کارگاه یادشده، یک میزگرد تخصصی با حضور مسوولان استان آذربایجان شرقی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را نیز به خود می‌دید.
همچنین 20 اسفند 93 در مرکز رشد بیوتکنولوژی دارویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، کارگاه آموزشی «حقوق مالکیت فکری و پتنت» اجرایی شد.

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۸:۵۳