اخبار

رییس اداره پشتیبانی و پایش فناوری سلامت وزارت بهداشت خبر داد ارزیابی تولیدات علمی و پایش فناوری سلامت از سال آینده

رییس اداره پشتیبانی و پایش فناوری سلامت وزارت بهداشت خبر داد  ارزیابی تولیدات علمی و پایش فناوری سلامت از سال آینده
رییس اداره پشتیبانی و پایش فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای طرح ارزیابی تولیدات علمی در حوزه سلامت از سال آینده خبر داد و گفت: به منظور بررسی میزان پیشرفت پروژه‌های تحقیقاتی اقدام به پایش فناوری این حوزه می‌شود.

دکتر مسعود فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری ایسنا با تاکید بر اینکه برای پایش فناوری در حوزه سلامت چندین اقدام در دستور کار داریم، افزود: از مهمترین اقدامات در این حوزه پایش تخصصی طرح‌های تحقیقاتی در حوزه سلامت است.

وی با اشاره به طرح‌های تحقیقاتی در این حوزه، اظهار داشت: برای برخی از این پروژه‌های تحقیقاتی زمان خاصی تعیین شده است.در این راستا بررسی خواهد شد که با گذشت زمان چه میزان از طرح‌ تحقیقاتی مورد نظر اجرایی و چه میزان پیشرفت داشته است؛ علاوه بر آن بررسی خواهد شد که چه میزان این طرح‌های تحقیقاتی به پایان رسیده است.

فلاحی، ارزیابی تولیدات علمی در حوزه سلامت را از دیگر اقدامات مهم وزارت بهداشت دانست و ادامه داد: در سال جاری در این راستا اقدام به تهیه شاخص‌های ارزیابی و پایش شده است.

رییس اداره پشتیبانی و پایش فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه پایش تولیدات علمی از سال آینده اجرایی خواهد شد، خاطر نشان کرد: با شاخص‌های تعیین شده میزان تولیدات علمی، میزان فروش فناوری، ثبت اختراع و طرح‌های اجرا شده پایش و بر اساس داده‌های به دست آمده منحنی پیشرفت فناوری‌های تولید شده در حوزه سلامت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که بر اساس این شاخص‌ها وضعیت سال گذشته مورد ارزیابی قرار می گیرد، ادامه داد: بر اساس شاخص‌های تهیه شده سال آینده وضعیت تولیدات علمی در سال 93 مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

۲۴ آذر ۱۳۹۳ ۰۹:۴۱