اخبار

برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی عضو بنیاد نخبگان می شوند

برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی عضو بنیاد نخبگان می شوند
رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: شانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی در هفته پژوهش برگزار می شود و برگزیدگان این جشنواره تحت حمایت بنیاد نخبگان قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد اکبری - رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در نشست خبری امروز که در وزارت علوم تحقیقات به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، عنوان کرد: جشنواره جوان خوارزمی در دو بخش "دانش‌آموزی و دانشجویی" برگزار می‌شود که در بخش دانش‌آموزی 33 طرح برگزیده و در بخش دانشجویی 17 طرح برگزیده انتخاب شده‌اند.

وی با بیان اینکه برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرند،افزود: برگزیدگان این جشنواره  می‌توانند از تسهیلات "ادامه تحصیل بدون حضور در آزمون" نیز استفاده کنند. همچنین در بخش دانشجویی(زیر 30 سال) تعداد 537 طرح به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از داوری‌های انجام شده در مجموع 17 طرح به عنوان طرح برگزیده انتخاب شده است.

معاون وزیر علوم  اضافه کرد: در بخش دانش‌آموزی نیز تعداد 21 هزار طرح به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در مجموع 33 طرح برگزیده شد.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با بیان اینکه دفتر تجاری‌سازی در این سازمان راه اندازی شده است، اظهارداشت: در این دفتر به برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی خدمات مشاوره‌ای برای تجاری‌سازی محصولات و دستاوردهای آنها ارائه می‌شود.

53درصد طرح‌های برگزیده جشنواره‌های خوارزمی تجاری‌‌سازی شده‌اند

علیرضا اللهیاری در ادامه این نشست با بیان اینکه در مجموع از ابتدای برگزاری جشنواره‌های خوارزمی تاکنون 900 طرح برگزیده انتخاب شده‌ است، اذعان داشت: تاکنون در جشنواره بین‌المللی خوارزمی حدود 900 طرح برگزیده و در جشنواره جوان خوارزمی 910 طرح برگزیده، انتخاب شده است که در مجموع 53 درصد این طرح‌ها موفق به مرحله تولید نیمه‌صنعتی و صنعتی شده‌اند.

اللهیاری بابیان اینکه جشنواره جوان خوارزمی در چهار بخش "پژوهش‌های بنیادی، کاربردی، توسعه‌ای و ابتکار" برگزار می‌شود، افزود: در انتخاب طرح‌های برگزیده جشنواره جوان خوارزمی هیچ نوع سهمیه‌ای اعمال نمی‌شود. همچنین در انتخاب طرح‌ها، موضوع راستی‌آزمایی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

۱۹ آذر ۱۳۹۳ ۰۶:۳۵