اخبار

در الکامپ 2014 ؛ نسخه جدید سامانه تایپ گفتار فارسی رونمایی شد

در الکامپ 2014 ؛ نسخه جدید سامانه تایپ گفتار فارسی رونمایی شد
نسخه 120 هزار کلمه ای سامانه تایپ گفتار فارسی که امکان تایپ مستقیم گفتار توسط رایانه را فراهم می کند، توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی در نمایشگاه الکامپ رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نرم افزار تایپ گفتار فارسی بر اساس فناوری تشخیص گفتار پیوسته مستقل از گوینده فارسی طراحی شده و می تواند گفتار کاربران را از طریق میکروفن به رایانه منتقل کند تا در محیط های مختلف امکان تایپ وجود داشته باشد.

از قابلیت های این نرم افزار تشخیص لهجه، لحن و ایجاد پروفایل شخصی برای کاربران نرم افزار است و همچنین امکان تبدیل فایل های صوتی ضبط شده به متن نیز وجود دارد به طوری که می توان فایل یک سخنرانی یا مذاکرات یک نشست را به نرم افزار داد و متن تایپ شده آن را تحویل گرفت.

همچنین این نرم افزار قابلیت بانک واژگان را تا 120 هزار کلمه افزایش داده که در نسخه قبلی 65 هزار کلمه بود. در نسخه قبلی در صورت فعال بودن نرم افزار هر کلامی که از دهان کاربر خارج می شد و حتی صداهای محیط تایپ می شد اما در این نرم افزار با ارتقای اینترفیس کاربر و رایانه، تنها مواردی که کاربر مایل به ضبط آن است تایپ می شود.

ویرایش خودکار متون و شناسایی گوینده از روی صدا از دیگر قابلیت های نسخه جدید سامانه تایپ گفتار فارسی است که بر اساس استخراج اطلاعاتی از سیگنال گفتار فرد گوینده انجام می شود. این موارد می تواند کاربردهای مختلف امنیتی و کنترل دسترسی داشته باشد.

۱۷ آذر ۱۳۹۳ ۱۰:۳۰