اخبار

مدیر کل تجاری سازی فناوری معاونت علمی خبر داد: اعطای 17 میلیارد تومان تسهیلات به بیش از 800 شرکت فناور

مدیر کل تجاری سازی فناوری معاونت علمی خبر داد: اعطای 17 میلیارد تومان تسهیلات به بیش از 800 شرکت فناور
مدیرکل دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در هفت ماهه اول سال جاری حدود 17 میلیارد تومان تسهیلات به بیش از 800 شرکت فناور اعطا شده است.

دکتر اسماعیل قادری‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: در جهت حمایت محصولاتی که قابلیت توسعه بازار دارند در هفت ماهه اول سال جاری تسهیلات 17 میلیارد تومانی به 800 شرکت فناور ارائه شد.

وی با بیان این که در دفتر تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی قبل از آن که شرکتی دانش بنیان شود به شرط داشتن یک ایده فناورانه که از مرحله ایده محوری گذشته و به یک مقصود اولیه فناوری رسیده باشد حمایت می‌کنیم تصریح کرد: در این راستا تا سقف 300 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه اعطاء می‌شود و بالاتر از این مبلغ نیز از طریق خطوط اعتباری بانک‌های عامل حمایت‌هایی صورت می‌گیرد.

مدیرکل تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین از راه‌اندازی سامانه تجاری‌سازی شرکتهای فناورانه خبر داد و گفت: برای آن که سرعت منطقی در این مسیر داشته باشیم و همچنین از طرح‌های تجاری‌سازی در مقابل سوء استفاده‌های مالی احتمالی صیانت کنیم اقدام به راه‌اندازی این سامانه کرده ایم و همه شرکتهایی که دارای قابلیت محصول تجاری‌سازی هستند، می‌توانند در سامانه تجاری‌سازی شرکتهای فناور واقع در پورتال معاونت ثبت اطلاعات کنند و پروسه بررسی فنی و اقتصادی این اقدام نیز کمتر از یک ماه است.

قادری‌فر خاطرنشان کرد: در واقع به شرط آن که شرکتی دارای محصول تجاری‌سازی باشد، می‌تواند با ثبت اطلاعات و دریافت کد رهگیری ارزیابی و مورد حمایت قرار گیرد.

۱۰ آذر ۱۳۹۳ ۰۹:۴۸