اخبار

رئیس انستیتو پاستور خبر داد: تشکیل شورای راهبردی حمایت از طرح های کلان دارو و تجهیزات پزشکی

رئیس انستیتو پاستور خبر داد: تشکیل شورای راهبردی حمایت از طرح های کلان دارو و تجهیزات پزشکی
رئیس انستیتو پاستور گفت: شورای راهبردی متشکل از وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای حمایت از طرح های کلان دارو و تجهیزات پزشکی تشکیل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مصطفی قانعی با اشاره به نشست مشترک وزیر بهداشت و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ستاد مرکزی وزارت بهداشت، گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حمایت از طرح های کلان دارو و تجهیزات پزشکی، سیاستگذاری های مربوط به حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از این حوزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی در ادامه اذعان کرد: بر اساس تصمیمات شورای راهبردی که در بالاترین سطح وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این خصوص تشکیل شده است، سیاستگذاری و تصمیمات در قالب دو کمیته مستقل دارو و تجهیزات پزشکی اتخاذ می شود.

رئیس انستیتو پاستور افزود: در این نشست مقرر شد که کمیته های فوق برای دو ماه آینده برنامه های خود را برای تبدیل واردات دارو و تجهیزات پزشکی به تولید داخل ارائه کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طب بازساختی که از استراتژی و سیاست های کلان در این حوزه است به جلسه بعدی شورای راهبردی موکول شد.

۹ آذر ۱۳۹۳ ۱۳:۳۲