اخبار

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی: لیزینگ 100 میلیاردی به فن بازار تعلق گرفت

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی: لیزینگ 100 میلیاردی به فن بازار تعلق گرفت
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه اولین مشکل نظام نوآوری "ایجاد بازار"است که برای رفع این مشکل اصلی باید پایه بازار فناوری تقویت شود، گفت:صندوق نوآوری و شکوفایی 100 میلیارد، ویژه لیزینگ محصولات شرکت های دانش بنیان مصوب کرده و فن بازار ها مجاز به استفاده از این تسهیلات هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد سلطانی در نشست مشترک فن بازار و کارگزاران تبادل فناوری های فن بازار که عصر دوشنبه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با بیان اینکه فن بازار از سال 1382 توسط رئیس پارک پردیس و معاون پژوهشی وزارت علوم فن بازار بومی شد، گفت: فن بازار از همان سال های ابتدایی در هفته پژوهش، در کنار دستاوردهای وزارت علوم به صورت مستقل فعال بود و بعد از گذشت 11 سال، اکنون شاهد 11 فن بازار منطقه ای در سراسر کشور هستیم که 3 تا 4 هزار میلیارد و 19 یورو بر روی این فن بازارها کار شده است.

وی در خصوص مشکلات فناوری و نوآوری در 10 سال گذشته توضیح داد و گفت: اولین مشکل نظام نوآوری "ایجاد بازار"است که برای رفع این مشکل اصلی باید پایه بازار فناوری تقویت شود.

سلطانی با اشاره به اینکه جزء قوی موتور توسعه فناوری کشور فن بازارها هستند، اظهار داشت: برای ایجاد بازار نیاز به مشتری است و این مشتری دولت است و باید دولت بدهی خود را به بخش خصوصی صاف کند تا بازار در کشور ایجاد شود.

وی اظهار داشت: در قانون آمده که 5درصد از منابع صندوق نوآوری و شکوفایی باید از طریق صندوق پژوهش و فناوری تأمین شود که در حال حاضر صندوق نوآوری و شکوفایی 61 درصد از منابع خود را از صندوق پژوهش و فناوری تامین می کند.

وی در خصوص ارزیابی طرح ها در صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: طرح های بخش خصوصی را نیز به صندوق نوآوری و شکوفایی وارد کرده ایم.

سلطانی با تاکید بر اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی 100 میلیارد، ویژه لیزینگ محصولات شرکت های دانش بنیان مصوب کرده و فن بازار ها مجاز به استفاده از این میزان هستند، خاطرنشان کرد: فن بازارها یک فضای رقابتی هستند و نباید از آنها انتظار انحصار داشت. تا کنون هم تعداد خروجی نداشته ایم و انتظار داریم که این خروجی از فن بازارها افزایش پیدا کند، در صورتیکه تنها دو طرح از فن بازار در لیزینگ شرکت های دانش بنیان مورد تایید قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه موتور لیزینگ بازارها هستند، عنوان کرد: باید تا آخر سال این موتور روشن شود.

سلطانی با اشاره به اینکه 500 میلیون تومان مختص هرکالای دانش بنیان است و این میزان پایینی نیست،گفت: هر شرکت دانش بنیانی می تواند تا 2 میلیارد تومان کالای خود را لیست کند.

وی با بیان اینکه ما سعی کرده ایم که کار را بر اساس برون سپاری، انجام دهیم،افزود: بازار فن بازار باید زنده و نباید متکی به معاونت علمی  باشد.

۴ آذر ۱۳۹۳ ۱۴:۳۷