اخبار

به مناسبت هفته کارآفرینی صورت می گیرد؛ برگزاری سومین استارتاپ ویکند اصفهان با تمرکز بر کیفیت

به مناسبت هفته کارآفرینی صورت می گیرد؛ برگزاری سومین استارتاپ ویکند اصفهان با تمرکز بر کیفیت
برگزار کننده استارتاپ اصفهان، به مناسبت هفته کارآفرینی، حمایت‌های معاونت علمی و فناوری را در بالابردن کیفیت برگزاری این رویداد بسیار مؤثر بیان کرد و گفت: این رویداد با شور و حال متفاوتی برگزاری می شود، به صورتی که دیگر به کمیت توجه نمی‌کنیم و درصدد بالابردن کیفیت هستیم.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی نیازی منش، برگزار کننده استارتاپ ویکند اصفهان درباره این رویداد توضیح داد: این رویداد همزمان با 5 شهر تهران، ساری، قزوین و مشهد، به مناسبت هفته کارآفرینی از 28 تا 30 آبان ماه در گروه معارف دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: مرکز شتابدهی و نوآوری اسپانسر طرح 100در 100 است که در این امر بسیار به ما کمک کرده‌اند. اسپانسر معنوی این برنامه هم مرکز رشد است مکان برگزاری را برای ما فراهم کردند و چند شرکت دیگر.
نیازی منش عنوان کرد: ما برای استارتاپ ویکند اصفهان تم و موضوع خاصی در نظر نگرفته‌ایم. چرا که استارتاپ ویکند در این استان مانند تهران فراگیری ندارد تا بتوانیم این اقدام را صورت دهیم. تهران این چندمین استارتاپی هست که برگزار می‌کند و توانسته برای خود رویدادی با موضوع خاص برگزار کند.
وی ادامه داد: در اصفهان شناخت کمتری نسبت به استارتاپ ها وجود دارد، تا جایی که تبلیغات ما تنها با بنرها به جایی نمی‌رسد و ما خیلی جاها باید به صورت حضور تبلیغ کنیم. چون خیلی‌هانمی‌داننداصلاً استارتاپ چیست. پس دراین فضا نمی‌توان موضوع استارتاپ را محدود کرد.
این برگزار کننده استارتاپ به مناسبت هفته کارآفرینی در اصفهان بیان کرد: تا کنون سه رویداد برگزار کرده‌ایم که این رویداد پرقدرت تر از قبلی‌ها است. علت آن را هم می‌توانیم پشتیبانی معاونت علمی و فناوری و مرکز شتابدهی و نوآوری عنوان کنیم.
به گفته وی، این پشتیبانی‌ها موجب شد تا داوران خبره تری در این استارتاپ انتخاب شوند و بتوان اعضای جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی را هم دعوت کرد.
وی افزود: در این استارتاپ دیگر بحث کمیت مطرح نیست و به جایی رسیده‌ایم که کمیت را بیشتر بررسی می‌کنیم. شور و حال و اطلاع رسانی هم متفاوت شده است. مسئولین بیشتر از دوره‌های گذشته با این رویداد آشنا شدند و همکاری‌های بیشتری صورت می‌گیرد.

سخنرانان
نیازی منش سخنرانان استارتاپ ویکند اصفهان به بهانه هفته کارآفرینی را این افراد بیان کرد: علی محمد رجالی (بنیان گذار گروه تولیدی صنعتی ظریف مصور و پتروشیمی رجال)،وی یکی از اشخاص بارز و موفقی است که از تجربیات سنتی بازار تجربیات بسیاری آموخته و با افزودن اصول کلاسیک بازاریابی و فروش و دمیدن روحیه کار گروهی و تفکرسیستمی به آن اکنون یکی از موفق‌ترین کارآفرینان بخش خصوصی است.
به گفته وی، حسین مزروعی هم نماینده بنیاد جهانی استارتاپ ویکند است که در این استارتاپ ویکند به سخنرانی می‌پردازد. مزروعی از سال ۷۹ در زمینه راه اندازی کسب کارهای آنلاین مطالعه و فعالیت داشته و بنیانگذار بزرگ‌ترین پایگاه آنلاین فروش تخصصی محصولاترباتیک است. اوبرگزار کننده دو دوره رویداد استارتاپ ویکند در اصفهان است و با برگزار کنندگان و شبکه‌های کارآفرینی چندین شهر و کشور دیگر تعامل دارد. مشاوره به ده‌ها کسب و کار و پایگاه اینترنتی موفق، برنامه ریزی و طراحی مسابقات سراسری رباتیک، سرپرستی و هدایت تیم‌های تخصصی رباتیک، چندین اختراع ثبت شده، کسب رتبه در جشنواره خوارزمی و تدریس در دانشگاه نیز در رزومه او دیده می‌شود.
وی افزود: دیگر سخنران این رویداد دکتر علی صفری عضو هیأت علمی گروه مدیریت دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان است، او رئیس مرکز رشد فناوری و مرکز کارآفرینی دانشگاه اصفهان هم هست.

داوران
نیازی منش داوران استارتاپ ویکند افهان را مهندس جاوید شهریاری، دکتر جواد عشقی نژاد و دکتر محمد گوهریان نام برد و گفت: مهندس جاوید شهریاری علاوه بر مشاوره مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک، سابقه زیادی در مدیریت پروژه‌های نرم افزاری بزرگ دارد و سرویس دهی نرم افزاری به بانک‌ها و سازمان‌های بزرگ دولتی (سازمان تأمین اجتماعی، شهرداری، پتروشیمی و ...) را در رزومه خود دارد. وی به مدت 4 سال رئیس بخش کامپیوتر و انفورماتیک سازمان انرژی اتمی بوده است. او در حال حاضر رئیس هیئت مدیره شرکت سامانه سبز نیز هست که در زمینه شبکه‌های اطلاعاتی و حفظ امنیت اطلاعات فعالیت می‌کند.
وی ادامه داد: کار جواد عشقی نژاد مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان و نایب‌رئیس کمیته جوان اتاق بازرگانی استان اصفهان است. او سال‌ها مدرس و مشاور در حوزه کارآفرینی بوده و آخرین تحصیلات وی در رشته مدیریت حرفه‌ایکسب‌وکار (DBA) است. وی مشاوره اقتصادی کارآفرینان و صنایع بزرگ و شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی را در رزومه خود دارد. جواد عشقی نژاد جوان است و از جوانان برای پیشرفته حمایت می‌کند.
به گفته وی، دکتر محمد گوهریان هم رئیس شرکت گز سکه است. او فارغ‌التحصیل کارشناسی دانشکده اقتصاد علامه طباطبائی و ارشد دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه اصفهان و دکتری اقتصاد دانشگاه آمریکایی شارجه.از سال ۱۳۶۸ پس از فوت پدر مدیریت شرکت گز سکه را برعهده گرفت.همکاری در نگارش بیش از ۱۰۰ طرح تجاری، راه‌اندازی بیش از ده کسب‌وکار جدید، داوری جشنواره کارآفرینی و همایش ۱۰۰۰ اختراع ایران گوشه‌ای از سوابق است.

مربیان
این برگزارکنندهاستارتاپ ویکند استان اصفهان، مربیان این رویداد هفته کارآفرینی را نام برد: منصور خضرایی منش، پویا محمودیان، محمد زاهدی، مرجان نواب، محمدجعفر کرمانپور، محمد حمیدی اصفهانی، آرلن طهماسبیان، مهدی ناصری، روح اله آزرمگین، میلاد صالحی و علی فرهمند.

۲۶ آبان ۱۳۹۳ ۱۱:۴۱