اخبار

ستاری خبر داد: صادرات حوزه هوافضا به میزان ۱۰۰ میلیون دلار/ توسعه صنعت هوافضا با تاکید بر شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی

ستاری خبر داد: صادرات حوزه هوافضا به میزان ۱۰۰ میلیون دلار/ توسعه صنعت هوافضا با تاکید بر شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی میزان صادرات در حوزه هوافضا ۱۰۰ میلیون دلار است، گفت: بر توسعه ستاد هوافضا با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تاکید داریم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در نشست خبری صبح امروز با بیان اینکه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنابع هوایی و هوانوردی از 27 تا 30 آبان ماه در جزیره کیش برگزار می‌شود، گفت: امسال میزان صادرات در حوزه هوافضا 100 میلیون دلار است.

وی با تاکید بر خصوصی‌سازی حوزه هوافضا گفت: توسعه هوانوردی عمومی و ساخت قطعات هوایی به طور جدی از سوی معاونت علمی پیگیری می‌شود و سعی داریم مسائلی که با ایده تحریم‌ها است را با تکیه بر دانش داخلی حل کنیم. وی ادامه داد: توسعه ستاد هوانوردی با تاکید بر شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی راهبرد جدید معاونت علمی و فناوری است.

ستاری اظهار داشت: 1000 شرکت دانش‌بنیان ثبت شده‌اند که تعدادی از آنها در حوزه هوافضا فعالیت می‌کنند و امیدواریم اتفاقی جدی در حوزه بالگرد و پهباد داشته باشیم و بتوانیم با بازار جهانی ارتباط بگیریم. وی افزود: نمایشگاه صنابع هوایی برای نخستین بار با این مجموعه شرکت‌کننده برگزار می‌شود و وظیفه معاونت این است که ریسک شرکت‌های دانش‌بنیان را پوشش دهد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: ما هنوز در حال واردات تکنولوژی هستیم ولی بخش‌هایی از صنعت هوایی به وجود آمد که بتوانیم صادرات داشته باشیم و پروژه‌هایی مانند توربین هوایی را آغاز کردیم که به صورت جدی نیز در حال پیگیری آن هستیم. وی افزود: بحث ابیونیک هم بسیار مهم است و در ساخت آن هم پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشتیم و شرکت‌های دانش‌بنیان را فعال کردیم.

۲۵ آبان ۱۳۹۳ ۰۶:۴۹