اخبار

معاونت علمی از فناوری‌های مدون‌شده در قالب مالکیت فکری و معنوی حمایت می‌کند

معاونت علمی از فناوری‌های مدون‌شده در قالب مالکیت فکری و معنوی حمایت می‌کند
معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با توجه به تایید صلاحیت 800 شرکت دانش بنیان و اختصاص 40 میلیارد تومان اعتبار هیچ گونه محدودیت بودجه‌ای وجود ندارد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، دکتر علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه از طرحهای کاربردی و همچنین طرحهای تحقیقاتی که مربوط به زمینه‌های گسترش مرزهای دانش است حمایت می شود، اظهار کرد: یکی از مسائلی که در سیاست‌های کلی ابلاغی وجود دارد بحث ثبت پتنت است که معاونت علمی و فناوری از کلیه فناوریهای مدون شده در قالب مالکیت فکری و معنوی حمایت می‌کند.
وی افزود: در همین راستا، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی تا مبلغ 30 میلیون تومان از ثبت پتنت بین المللی حمایت مالی می کند.
وطنی به پیش بینی هزار میلیارد تومان اعتبار در صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد و گفت: تاکنون از بین شرکتهای دانش‌بنیانی که تشخیص صلاحیت شدند حدود 40 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده و به شرکتهایی که تشخیص صلاحیت شده برای سال آینده هم هزار میلیارد تومان دیگر به این صندوق واریز می‌شود، بنابراین برای توسعه فناوری و تجاری‌سازی هیچ گونه محدودیت بودجه‌ای وجود ندارد و تنها نیاز است که شرکتها در سایت مربوط ثبت نام کنند.
معاونت توسعه فناوری معاونت علمی همچنین بیان کرد: تاکنون حدود 800 شرکت دانش بنیان تایید صلاحیت شدند و امیدواریم تا پایان سال 93 هزار و 500 شرکت دانش بنیان تشخیص صلاحیت داده شوند.
وی درباره حمایت از تجاری کردن پتنت های ثبت شده، ابراز کرد: اگر پتنت ها در حوزه تجاری سازی فناوری قرار گرفته باشد امکان ارائه تسهیلات وام از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی وجود دارد و در صورتی که در حوزه گسترش مرزهای دانش قرار گیرد حمایت به صورت گرنت تامین می شود.

۱۱ آبان ۱۳۹۳ ۱۰:۲۲