اخبار

همایش نقش پارک علم و فناوری در توسعه استان ویژه سنقر

همایش نقش پارک علم و فناوری در توسعه استان ویژه سنقر
رییس دانشکده کشاورزی شهرستان سنقر کلیایی: پتانسیل های سنقر کلیایی در حوزه کشاورزی بسیار زیاد است.

رییس دانشکده کشاورزی شهرستان سنقر کلیایی گفت: پتانسیل های سنقر و کلیایی در حوزه کشاورزی بسیار زیاد است که همایش نقش پارک علم و فناوری در توسعه استان می تواند به شناسایی استعدادهای شهرستان کمک کند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه دکتر محمود خرمی وفا در گفتگویی؛ در رابطه با برگزاری همایش نقش پارک علم وفناوری کرمانشاه و مراکز رشدتابعه در توسعه استان که قرار است آبان ماه سالجاری در شهرستان سنقر کلیایی برگزار شود، گفت: در جامعه جوانان زیادی هستند که طرح ها و ایده های جدیدی دارند اما متأسفانه نمی دانند که چطور بایستی آنها را ارائه داده و به تجاری سازی برسانند، با توجه به این موضوع برگزاری همایش نقش پارک و مرکز رشد در شناسایی طرح ها و افراد نخبه بسیار مفید است.

وی در ادامه گفت: گاهی افراد به صورت تئوری مطالعه دارند و در مراکز دانشگاهی آموزش تئوری به آنها داده می شود که متأسفانه دید اقتصادی و تجاری به مطالب تئوری ندارند که البته این نوع از همایش ها نمی تواند به اینگونه افراد کمک کند.

رییس دانشکده کشاورزی شهرستان سنقر کلیایی افزود: مورد سومی که در این همایش بسیار مهم است بحث اعتماد به نفس می باشد، با انتخاب و پذیرفتن بسیاری از طرح ها در این همایش خود به خود، فرد اعتماد به نفس بالایی برای ادامه کار و پرداختن به طرح به دست می آورد و این موضوع نکته مثبت و قابل توجهی به شمار می آید.

خرمی وفا گفت: پتانسیل های شهرستان سنقر کلیایی در حوزه کشاورزی به دلیل نوع اقلیمی که در آن حاکم است، بسیار زیاد می باشد و پوشش گیاهی مناسب و بسیار متنوعی را در آن شاهد هستیم.

وی ادامه داد: تنوع گونه های گیاهی در این منطقه به خوبی توانسته ارزش اقتصادی را برای جوانان ایجاد کند.

وی بیان داشت: گونه های گیاهی مختلف از قبیل گون، سماغ و ... و از طرفی دیگر بسیاری از گیاهان دارویی و صنعتی مهم می تواند پایه محکمی برای اشتغالزایی و تجاری سازی را فراهم سازد.

رییس دانشکده کشاورزی شهرستان سنقر کلیایی گفت: ارتباطات و موقعیت جغرافیایی این شهرستان با کردستان، همدان و کرمانشاه شرایط خوبی را برای تولید بسیاری از محصولات زراعی از جمله آفتاب گردان، سیب زمینی، انگور و گندم به وجود آورده است.

وی گفت:به وضوح مشخص است که پارک علم و فناوری کرمانشاه به دنبال دگرگونی وضعیت اشتغال و از بین بردن بیکاری حاکم در استان است که در این راستا این مجموعه کارهای بسیار خوب و مهمی انجام گرفته و جای تقدیر دارد.

وی خاطر نشان کرد:اگر چه پارک علم و فناوری بر اساس چارچوب عملی موضوعاتی که قابلیت تجاری سازی دارند را دنبال می کند اما پیشنهاد ما این است که پارک از طرف دیگر نباید ارتباط خود را با موضوعات تحقیقاتی قطع کند چرا که شاهدیم در بسیاری از بنگاه های اقتصادی بزرگ در خارج از کشور طرح های تحقیقاتی را نیز دنبال می کنند.

وی در پایان گفت: اگر ارتباط پارک علم و فناوری با دانشگاه قوی تر شود مطمئنا" تحقیقات جهت دارتر و موفق تر اجرا می شوند.

۲۸ مهر ۱۳۹۳ ۱۲:۰۱