اخبار

نقش شرکت های دانش بنیان در چرخه سلامت و تولید

نقش شرکت های دانش بنیان در چرخه سلامت و تولید
کارگاه آموزشی آشنایی با فرآیند تشکیل و ارزیابی و تعیین صلاحیت شرکت های دانش بنیان و حمایت آن ها از طریق صندوق شکوفایی و نوآوری ظهر امروز در سالن B نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فراورده های طبیعی و طب سنتی ایران برگزار شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، غلامرضا امین هدف از برگزاری کارگاه آشنایی با فرآیند تشکیل و ارزیابی و تعیین صلاحیت شرکت های دانش بنیان و حمایت آن ها از طریق صندوق شکوفایی و نوآوری را بررسی جایگاه شرکت های دانش بنیان در نظام سلامت دانست و گفت: این کارگاه که توسط اعضای دفتر ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی برگزار می شود و در صدد بیان نقش شرکت های دانش بنیان در چرخه سلامت و تولید برای شرکت کنندگان برآمده است.
این استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران دلیل اصلی انتخاب عنوان آشنایی با فرآیند تشکیل و ارزیابی و تعیین صلاحیت شرکت های دانش بنیان برای کارگاه مذکور را اهمیت نقش شرکت های دانش بنیان خواند و اظهار کرد: به علت اهمیت و پررنگ بودن موضوع شرکت های دانش بنیان این عنوان برای کارگاه مذکور انتخاب شد که تاکنون بیش از 100 نفر در آن ثبت نام کرده اند و آمار دقیق تعداد شرکت کنندگان تا فردا مشخص شد.
وی با اشاره به میزان استقبال حضار از کارگاه آموزشی فوق بیان کرد: به اعتقاد بنده این کارگاه می تواند بالاترین استقبال را داشته باشد زیرا تمام شرکت هایی که اکنون در نمایشگاه حاضر هستند با توجه به این که تعدادشان به بیش از 350 شرکت می رسد همگی مایل به اخذ مرتبه دانش بنیانی هستند تا بتوانند از امکاناتی که صندوق توسعه ملی برایشان پیش بینی کرده استفاده کنند. لازم به ذکر است هرکسی بخواهد به صندوق مراجعه کند ابتدا باید گواهی دانش بنیان بودن خود را از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری بگیرد.
امین افزود:مخاطب پذیری برای این کارگاه از طریق اطلاع رسانی خود ستاد توسعه گیاهان دارویی بوده و با توجه به شرایط کنونی افتتاحیه جشنواره شاهد نصب پوسترهایی جهت اطلاع رسانی بر دیوارها هستیم و همچنین یک برنامه تلویزیونی و رادیویی هم در این راستا ترتیب داده شده است.
وی خاطر نشان کرد: این کارگاه در حقیقت برای تمام شرکت ها و تمام کسانی که درصدد انجام کارهای دانش بنیان هستند روشن خواهد کرد که ضوابط و راهکارهای لازم را بدانند و خود را با مقررات تطبیق دهند زیرا در غیر این صورت ارزیابی نمی شوند و یا ارزیابی ناقص خواهد شد.
این عضو ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی با اشاره به نقش کارگاه آموزشی فوق در به روز رسانی شرکت ها اظهار کرد: مخاطبین کارگاه، شرکت ها و محققینی که در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی ایران مشغول به کارند هستند که برای به روز کردن اطلاعات آن ها اقدامات لازم صورت می گیرد.
دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران از 7 تا 10 مهرماه در مصلی امام خمینی (ره) تهران و از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به همت ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی بر پا می‌شود. این نمایشگاه از ساعت 9 تا 19 روزهای یادشده میزبان علاقه مندان است.

۱۰ مهر ۱۳۹۳ ۱۷:۲۱