اخبار

دستگاه توموتراپی پیشرفته درمرکز جامع سرطان کرمانشاه نصب می شود

دستگاه توموتراپی پیشرفته درمرکز جامع سرطان کرمانشاه نصب می شود

رییس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه با اشاره به پیشرفت ۶۵ درصدی ساخت مرکز جامع سرطان استان در این مجتمع بیمارستانی گفت: دستگاه توموتراپی جدید که با همت مسئولین دانشگاه خریداری شده است قرار است دراینده در مرکز جامع سرطان نصب شود.

دکتر علی سروش روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مرکز جامع سرطان استان در محوطه مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه با اعتبار اولیه ۱۴ میلیارد تومان از محل منابع ملی در دست ساخت است. 

وی مرکز جامع سرطان را یک بیمارستان مجهز برای اقدامات تشخیصی و درمانی سرطان در استان دانست و گفت: همزمان امکانات و تجهیزات پیشرفته این مرکز در حال خریداری است.

او با بیان اینکه این مرکز از جمله مراکز اقماری مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) است، اظهارداشت: مرکز جامع سرطان شامل بخش‌های بستری، جراحی ،اتاق عمل ،اورژانس وسایر بخشهای تشخیصی درمانی است.

رییس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه در ادامه در ارتباط با برتری روش توموتراپی بر دیگر روش‌ها، توضیح داد: برتری این روش در این است که بیمار درست در محل تومور اشعه می‌گیرد و سلول‌های سالم بدن از تابش اشعه و عوارض آن تا حد بسیار زیادی در امان می‌ماند.

سروش افزود: این دستگاه به همراه سه دستگاه رادیو تراپی (شتاب دهنده) و یک دستگاه پت اسکن و سیکلوترون و سایر امکانات و تجهیزات تشخیصی درمانی در مرکز جامع سرطان استان نصب وانشاالله منشا خدمات بزرگ درمانی برای بیماران منطقه غرب خواهد شد.

۱۴ دی ۱۳۹۸ ۱۴:۰۶