اخبار

مدرسه مروج سلامت (Health Promoting School=HPS) به منزله یک نظام برای ارتقای سلامت است

مدرسه مروج سلامت (Health Promoting School=HPS) به منزله یک نظام برای ارتقای سلامت است

مدرسه مروج سلامت (Health Promoting School=HPS) به منزله یک نظام برای ارتقای سلامت است که با مشارکت فعالانه اولیاء، مربیان و دانش‌آموزان و با رویکرد توانمند سازی دانش‌آموزان در زمینه مراقبت از خود، فرهنگ خود مراقبتی  و آموزش همسانان و همسالان،  منجر به افزایش ظرفیت‌ها و توانمندسازی مردم در مورد سالم زندگی کردن، سالم کارکردن و آموزش با کیفیت خواهد شد.

هدف از اجرای برنامه مدارس مروج سلامت، ترویج و استقرار مفاهیم ارتقای سلامت در بین دانش‌آموزان مدارس کشور از طریق استقرار نظام مدارس مروج سلامت می باشد.

دراین راستا در آبان  ماه سال جاری کمیته استانی مدارس مروج سلامت  با حضور اعضا کمیته برگزار شد. در این جلسه ابتدا  آقای دکتر حمزه معاون فنی مرکز بهداشت استان در زمینه اهمیت اجرای مدارس مروج و لزوم اجرای آن در راستای سلامت نوجوانان مطالبی را عنوان نمودند.

در ادامه کارشناسان معاونت بهداشتی در زمینه مشکلات و چالش برنامه، نواقص چک لیست های ممیزی و ... به بحث و گفتگو پرداختند سپس مهندس  زنگنه  کارشناس دفتر فنی اداره کل نوسازی مدارس در زمینه نواقص ایمنی و سلامت محیط مدارس مطالبی را عنوان نمودند.

همچنین  دکتر احسان خواه رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش در زمینه مشکلات اعتباری طرح و نبود انگیزه کافی جهت مدیران مدارسی که موفق به کسب ستاره شده اند به بحث و گفتگو پرداختند.

 در پایان مقرر گردید نکته نظرات و جمع بندی جلسه فوق در جلسه و نشستی که قرار است در وزارت خانه به همین منظور برگزار گردد ارائه گردد.

۴ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۳۲