اخبار

"فرصت های برابر برای تمام سنین" شعار امسال روز جهانی سالمند است

"فرصت های برابر برای تمام سنین" شعار امسال روز جهانی سالمند است
 
معاون بهداشتی دانشگاه شعار امسال روز جهانی سالمندان را تحت عنوان "فرصت های برابر برای تمام سنین" اعلام کرد و گفت: اهداف توسعه پایدار، نشان داده اند که فقط در صورتی توسعه قابل دستیابی خواهد بود که شامل همه سنین باشد.
 
دکتر ابراهیم شکیبا عنوان کرد: توانمندی سالمندان در همه ابعاد توسعه، از جمله ارتقاء مشارکت فعال آنها در امور اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، یکی از راههای تضمین کاهش نابرابری های سنی است.
 
وی با بیان اینکه موضوع شعار امسال با هدف توسعه پایدار مطابقت دارد و بر راهبردهای مقابله و جلوگیری از نابرابری سنی در آینده تمرکز می­کند گفت: تصمیم به انجام اقداماتی در جهت کاهش نابرابری سنی در داخل و بین کشورها صورت گرفته و هدف آن تضمین فرصت برابر و کاهش نابرابری ها می­ باشد.
 
دکتر شکیبا اظهار داشت: این اقدامات برای رفع تبعیض و توانمند سازی و ارتقاء درجه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی سالمندان، صرفنظر از سن، جنس، ناتوانی، نژاد، قومیت، دین، وضعیت اقتصادی و سایر موارد می­باشد.
 
رئیس مرکز بهداشت استان یادآورشد: نهم مهرماه (اول اکتبر) هر سال تحت عنوان روز جهانی سالمند نام گذاری شده است که با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه های مختلف جامعه در خصوص اولویت های سلامت سالمندان، ترویج توجه به سلامتی قبل از بیماری، افزایش دسترسی سالمندان به اطلاعات سلامتی به ویژه از طریق رسانه های ارتباط جمعی، توجه به نیازهای بهداشتی آموزشی و درمانی سالمندان و گسترش فرهنگ همکاری درون بخشی و برون بخشی در مقوله سلامت، برنامه هایی در این زمان برگزار می گردد.
۳ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۰۰